Publicitate | Harta site | Contact

Skut logo

Siemens logo_2017

RDIF logo 2016

 

 

 

 

Matrix logo_2017

 

Hesper logo

Morar sigla

 

Uniforce logo rosu bun

 Ippon sigla

 YLI logo 2016

 

Rottner Security logo

Power Solutions logo

Roky Randory logo

ATC logo

Protect logo

Sectra logo

 Ariola sigla

 Scut Novador_logo_bun

 Livco sigla

Valahia sigla

Nera sigla_catalog

 Activ sigla

 

Patronatului Serviciilor de Securitate nemultumit de plata defalcata a TVA

Decizia Guvernului de miercuri, 30 august 2017 privind instituirea platii defalcate a TVA, nemultumeste profund si va afecta grav sectorul firmelor de securitate, sens in care, prin prezentul comunicat Patronatul Serviciilor de Securitate isi arata dezacordul total fata de aceasta noua decizie luata fara a consulta si fara a tine cont de impactul si efectele catastrofale asupra mediului de afaceri privat.

Astfel, prin introducerea obligativitatii platii defalcate a TVA, incepand cu 1 ianuarie 2018, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA avand obligatia de a detine si gestiona un cont de TVA pentru incasarea si plata TVA, aferenta operatiunilor taxabile (achizitii de bunuri/servicii, livrari de bunuri/prestari de servicii) ceea ce va genera cheltuilei de administrare si gestionare pentru toti agentii economici.

Totodata, institutiile publice inregistrate in scopuri de TVA vor fi obligate, incepand cu aceeasi data, sa detina un cont de TVA pentru incasarea taxei pe valoarea adaugata aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii taxabile realizate. In acest fel, se va realiza practic o decapitalizare a firmelor si punerea acestora in imposibilitatea de a gestiona resursele financiare in functie de prioritati, astfel ca, o firma de securitate care presteaza servicii, conform contractelor actuale, timp de 30 de zile, va factura la inceputul lunii urmatoare, asteptand sa primeasca banii pentru prestatia efectuata in urmatoarele 15-30 de zile, pana la data de 25, firma va trebui sa plateasca din incasarile realizate, salariile si impozitele aferente, numai ca, firmele de stat, tot in urma unei decizii guvernamentale, vor plati dupa data de 25 si astfel, agentul va incasa doar de la agentii privati pana la data fatidica, aplicand noua decizie, 20% din incasari nu se vor mai afla la dispozitia firmei fiind platiti direct in contul de TVA.

Ce credeti ca se va intampla? Vor fi afectate grav plata salariilor si furnizorilor, rezultatul previzibil calitatea serviciilor va scadea, migratia fortei de munca, care deja afecteaza grav sectorul va creste si, cel mai probabil, inchiderea/falimentarea multor societati.

In ceea ce priveste prevederea privind posibilitatea „transferului de sume din conturile de TVA in alt cont de catre titular, doar cu aprobarea ANAF si instituirea unui termen de maximum 3 zile lucratoare in care se aproba transferul de catre ANAF”, aceasta prevedere va duce la un blocaj fantastic, Guvernul neluand in calcul volumul urias de cereri pe care ANAF, nu le va putea gestiona si, inevitabil, sistemul se va bloca. Totodata, prevederile referitoare la eventualele greseli cum ar fi „nevirarea in contul de TVA al furnizorului sau debitarea eronata a contului de TVA, se aplica o amenda de 50% din suma reprezentand TVA, iar pentru fapte precum nevirarea sumelor reprezentand TVA din contul curent al titularului in contul de TVA al acestuia sau plata TVA datorata furnizorului din alt cont decat contul de TVA, se aplica o amenda de 10% din suma reprezentand TVA” este evident ca astfel de greseli pot aparea iar amenzile sunt inevitabile.

In concluzie, atragem atentia Guvernului ca astfel de decizii vor afecta grav si iremediabil mediul de afaceri, va genera dificultati de cash-flow majore pentru contribuabilii onesti si blocaje operationale semnificative pentru toate partile implicate. Nu in ultimul rand, prevederile acestui proiect de ordonanta, vin in contradictie cu Directiva 2006/112/CE a Consiliului Uniunii Europene din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata.

Presedintele Patronatului Serviciilor de Securitate, Bogdan SOVAR

Anuarul Firmelor de Securitate 2017

AFS 2017_cop1

Testimoniale

Dan Alistar, director general Alistar Security: “Portalului securitatesiprotectie.ro ii urez mult succes in promovarea industriei, in educarea publicului si in cresterea audientei.”

Valeria Bianu, consultant Sectia Comerciala a Ambasadei Suediei: "Dorim sa multumim si sa felicitam echipa Klaus Media Press pentru promptitudinea si profesionalismul cu care ne-au sprijinit in proiectul nostru! Speram ca acesta sa prinda viata si, astfel, sa avem ocazia sa colaboram impreuna cu echipa Klaus Media Press si pe mai departe! Felicitari, avem nevoie de profesionisti ca dvs!"

Mariana Morar, director Morar Paza si Protectie: "Anuarul Firmelor de Securitate si portalul www.securitatesiprotectie.ro sunt doua produse media utile si necesare pe piata de securitate privata din Romania"

Abonare la newsletter

Avem 60 vizitatori și niciun membru online